الأربعاء، 21 أكتوبر 2009

نجمتي الصافية


استيقظت ذات ليله علي صوت بداخلي
كان يتحدث لي لأنظر الي السماء
وعندما توجهت الي نافذتي
رأيت شيئا غريبا لفت نظري اليه
انها نجوم عالية و لمعت عيناي برؤياها
و فجأه ظهرت نجمة عالية جداااا
لم اري في جمالها و لا في ثقتها بنفسها
التي غطت علي كل نجوم السماء 
خرجت من وسط هذه النجوم و اقتربت مني
تحدث الي في هدوء تام و انا لم ارفع نظري عنها
من شده تألقها و روعة تصميمها
و فوجئت بانها تعرف كل شي بداخلي
تتحدث الي كأنها نفسي التي ترفض احيانا التحدث الي مثلها
تخبرني بما افعل و بما لا يجب ان افعل
بحثت بداخلي عن السراب التي كنت اعيش فيه
وتوجهت الي لكي احي هذا السراب و اجله واقعا
استطيع ان المسه و استنشق عبيرة الصافي
فهو صافي مثل نجمتي العالية
و بعد حديث رأيت في نجمتي ما لا استطيع ان أراه في احد
و طلبت منها ان تخبرني من هي و لماذا انا ؟؟؟
قالت انها مني و انا لها و هذا لا يحدث كثيرا
و فجــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــأه
رأيت نجمتي تتحول الي سحاب و ترسم لي وجهه شخص
تود ان تقول الي انها هي هذا الشخص
واكتشفت ان هذا الشخص هي

مروة
هي من دفعتني الي بداية هذه المدونة
ولهذا اهديها اول ما كتبت فيها
اليها و منها..............


هناك 8 تعليقات:

  1. kalam gamed moooooooooooooot estmry ya 7oby :) we ana mn zaman ya kalaba ba2olk nzly el she3r 3ala el FB we enty ely msh betrdy :) bs marwa de lazem ne3mlha temsal :D :D :P

    ردحذف
  2. الكلام الى من القلب دايما بيوصل للقلب وخاصه لو يمس جزء من حياتك وانا متاكده ان الكلمات ديه من قلبك والى جاى كمان واثقه انه حيكون من قلبك عشان كده كملى ومهما كنت مشغوله لازم تخصصلها وقت تهربى من كل الدنيا وتعيشى لحظه لنفسك

    بجد جميله جدا ومستنيه منك اكتر من كده

    ردحذف
  3. ya smsm ya 7oby , ana 3arfa ank 2oltili keda , bs marrwa fe 7agat bena keter moshtrka w he ell shaga3tni 3ala el modo3 de

    ردحذف
  4. عصمت انا مش عارفة اقولك ايه علي الكلام الحلو ده .
    بس الناس الحلوة لازم تكتب حاجات حلوة .
    مرســــــــــي يا احلي عصمت .

    ردحذف
  5. لا بجد يعنى انا مش لاقيه كلام اقوله
    دة كتير اوىىىى اوىىىىى عليا والله
    اولا الكلمات رائعه فوق الوصف بجد
    دى اكس اكس اكس اكس لارج وانا بلبس لارج بس
    :)))))

    هههههههه
    ميرسى يا شوشو بجد انت موهوبه وكلماتك وتعبيراتك بجد رائعه وهتبقى من اججمد المدونات ان شاء الله قريبا عشان زى عصومه ماقالت كدة الى من القلب بجد بيوصل علطول وبيتحس اوى
    ربنا يوفقك يا حبى دايما
    مواااه

    ردحذف
  6. اه عايزة اقول حاجة كمان
    مينفعش معلقش عليها
    المدونه عسوله اوى واختبارك للصور هايل

    والاروع بقى بجد الميوزك تححححححححححححححفه
    الجميل دايما بيجيب كل ما هو جميل
    :)

    ردحذف
  7. مروة مرسي كتير علي الكلام الحلو ده
    و هو احلي علشان ليكي
    و يارب نفضل اصحاب علي طول :)

    ردحذف
  8. بس في طلب انا عايزاكي تلبسي اكس اكس اكس لارج علي طول علشان الكلام كدة يبقي مظبوط عليكي :)
    هههههههههههههه

    ردحذف